CINTAABELAN
MUHASABAH CINTA ~
Monday, February 27 • 11:55 AM • 0 comments


Muhasabah Cinta .... Ya Allah .. bila kita sebut tentang CINTA tidak semestinya cinta kita hanya kepada manusia tetapi CINTA kepada Pencipta seluruh alam iaitu cinta kepada ALLAH .. Majoriti , anak-anak muda terutamanya remaja yang bawah umur lebih mementingkan cinta yang berlandaskan nafsu semata-mata sehinggakan melakukan perkara yang sumbang mahram . Wallahua'llam.. hindarilah semua tu wahai anak-anak adam dan hawa . Serius , dunia akhir zaman ni macam-macam sudah terjadi .

Berbalik kepada tajuknya , muhasabah cinta . Ya Allah .. indahnya CINTA kepada MU . Ku baru sedar , indahnya nikmat sihat ini . Wahai pemilik nyawaku , disaat ana lemah kupasrahkan semua kepada MU . Ya Allah , di kala ana melupakan MU adalah detik yang amat kukesali . Alhamdulillah , dengan NUR yang Engkau beri , ana berikrar ana nak jadi muslimah yang solehah kelak . Insya-Allah.

Kini , kata-kata cinta terucap indah .. mula mengalirkan zikir di kidung doaku . Sakit yang ku rasa , biar menjadi penawar dosaku . Detik yang tidak dapat dilupakan ketika butir-butir cinta air mata ku mula membasahi pipi . Terlihat akan semua yang Kau telah beri untukku . Ya Allah , ampunilah khilaf dan salah selama ini Ya Allah .

Ya Allah , lindungilah aNA.. lindungilah aNA dari putus asa . Ana tidak mahu kembali ke jalan yang gelap lagi . Kuatkan ana Ya Allah . Jika ku harus mati , pertemukan ana dengan MU Ya Allah .

Pemilik  nyawaku , ana mencintaiMU .

Konklusinya , cinta Allah adalah cinta sejati yang kekal abadi . Cintailah manusia seadanya . Cintailah manusia yang turut mencintaiNYA agar dia boleh membimbing kita ke jalan yang benar . Cintailah ayah dan bonda tulus suci selamanya . Insya-Allah ..






PASTFUTURE
♥ THE WRITER ♥
♥ Ku Nurul Syuhaidah
♥ Perlis
♥ 13 November 1992
♥ 22 tahun
♥ Student
♥ Real fairy tales are happening in her life.
♥ Belajar menjadi perahsia. Rahsia itu bersifat 'istimewa'.
♥ Dia tak nak jadi full time blogger. Dia nak jadi full time Muslim. Kerana tujuan hidup hanya untuk Dia. [51:56]
♥ Dia, gadis biasa yang punya impian yang luar biasa. Lalu, dia memilih untuk gagah daripada rebah. Kerana, dia ialah Ku Nurul Syuhaidah.
♥ TALKIE TALKING ♥



♥ A PART OF HER JOURNEY ♥

♥ Ya Allah... Sometimes, it's hard for me to understand what you really want to happen. But I trust You. I know You will give me what's best. [2:216]

♥ I believe Allah has a bigger plan for me than I had for myself. Have a faith. [3:54]

♥ SUARA HATI ♥

♥ Ada kalanya, kita sampai di satu titik di mana kita harus tawakkal, redha, diam dan tenang untuk tidak memikirkannya lagi. Mungkin disitu, hati kita akan sedia belajar untuk "ikhlas". [2:156]

♥ UPDATE STATUS ♥

>> Setia Hujung Nyawa - NORAZLAN ^_^
date : 9/2/2014
at: 12pm


>> Happy with him. Alan , iloveyou!
date : 11/3/2013
at:10 am


>> Hanya NORAZLAN dihati ^_^
date : 10/2/2013
at: 12pm


>> Terima kasih menerima diri ini :")
date: 1/1/2013
at: 13.12pm

♥ BLOG ARCHIVE ♥

  • Menulis Blog Kerana ALLAH
  • pagi2 nie dengar lagu ini . best pulak . mengins...