CINTAABELAN
-MAAFKANKU-
Sunday, December 16 • 10:49 AM • 0 comments
Cinta. Ya cinta . Sekali lagi cinta . Dimulakan dengan detik perkenalan , seterusnya bila saling meluahkan timbul satu perasaan . Hmm , tak tahu nak cakap macam mana aku ingin dicintai dan mencintai tetapi kerana percintaan yang lepas membuatkan aku "trauma untuk bercinta lagi" . 
Seperti apa yang aku tahu , apa yang telah mengangu aku selama ni adalah tak boleh lupa 
kan dia si encik kekasih lama. Haihh , susah nak lupakan orang tersayang kan , redha jela sebab da takdir Ilahi. Okey,sambung yang tadi . Meski aku inginkan yang indah namun tetap saja ada perasaan tidak menentu. 
kejab okey , kejab tak okey. Yang aku kesiankan , Dia tu jadi mangsa keadaan pulak. Haihh  cik Abel oii apa kau da buat ?! hati ni makin hari makin pelik macam-macam timbul sampai dia pun tak tahu apa salah dia. Ya Allah , sungguh , aku tak sanggup nak lukakan hati insan yang telah menyayangiku. Tak sanggup !
Perasaan trauma masih menghantui aku . Aku da mula fikir yang bukan-bukan tentang dia. Kadang dia text aku layan macam tak layan,kadang aku okey.Macam-macam aku buat , sebab nak uji dia sama ada dia betul-betul atau sekadar suka-suka. Ternyata , dia bersungguh-sungguh , sampai nak buat aku jadi bakal isteri dia. 
Suatu hari tu , kami bergaduh sampai berlanjutan hari ke hari . Aku ? macam biasa dengan sikap ego aku yang tak mahu di bawak berbincang . Biar dan terus biar sampai satu tahap aku mintak dia tinggalkan aku. Dia cuba memujuk , tapi langsung aku tak layan . kejam tak ? aku sendiri pun kesiankan kat diri ni. Sayang tapi tak jujur dengan perasaan sendiri. bodohkah aku ? tak kankan. Aku cuma tak mahu benda yang lepas berlaku lagi. Takpun dengan perkara yang lepas aku pulak yang kecewakan orang.  Tak nak okey ! kesian kat orang :'(
Okey , sambung lagi .. (penat tulis) (*_*) Dia da lepaskan aku . Yaa , da lepaskan. Dia tunaikan apa yang aku nak tu. Hmm , puas  hati? langsung tak ada rasa tu . Perasaan lain yang hadir.. tah , keliru. Betul-betul keliru. 
Tengah pagi tu , kawan sebilik nasihatkan buat solat hajat agar dapat permudahkan segalanya. Aku buat solat hajat , moga hati ni tak lagi gundah memikirkan perkara yang tak pasti. Hmm, pepagi tu rasa sebak je . Rasa nak je menangis puas-puas. Dalam hati "tak mahu hilang dia".
Aku cuba memberanikan diri , text dia pagi tu. Aku mintak dia bagi peluang lagi untuk aku mencintai dia. Alhamdulillah , dia masih terima aku seadanya , dia terima aku lagi walaupun aku sudah banyak sakitkan hati dia. 
Awak , NorAzlan , ILOVEYOUSOMUCH! Terima kasih atas segalanya. Aku ingin bersamamu andai itu takdir ILAHI. Insha'Allah , ada jodoh kita ada la kita . Berdoa berbanyak :')
                                   Yang benar insan yang ikhlas mencintaimu #Alan ,
                     -#Abel-


PASTFUTURE
♥ THE WRITER ♥
♥ Ku Nurul Syuhaidah
♥ Perlis
♥ 13 November 1992
♥ 22 tahun
♥ Student
♥ Real fairy tales are happening in her life.
♥ Belajar menjadi perahsia. Rahsia itu bersifat 'istimewa'.
♥ Dia tak nak jadi full time blogger. Dia nak jadi full time Muslim. Kerana tujuan hidup hanya untuk Dia. [51:56]
♥ Dia, gadis biasa yang punya impian yang luar biasa. Lalu, dia memilih untuk gagah daripada rebah. Kerana, dia ialah Ku Nurul Syuhaidah.
♥ TALKIE TALKING ♥



♥ A PART OF HER JOURNEY ♥

♥ Ya Allah... Sometimes, it's hard for me to understand what you really want to happen. But I trust You. I know You will give me what's best. [2:216]

♥ I believe Allah has a bigger plan for me than I had for myself. Have a faith. [3:54]

♥ SUARA HATI ♥

♥ Ada kalanya, kita sampai di satu titik di mana kita harus tawakkal, redha, diam dan tenang untuk tidak memikirkannya lagi. Mungkin disitu, hati kita akan sedia belajar untuk "ikhlas". [2:156]

♥ UPDATE STATUS ♥

>> Setia Hujung Nyawa - NORAZLAN ^_^
date : 9/2/2014
at: 12pm


>> Happy with him. Alan , iloveyou!
date : 11/3/2013
at:10 am


>> Hanya NORAZLAN dihati ^_^
date : 10/2/2013
at: 12pm


>> Terima kasih menerima diri ini :")
date: 1/1/2013
at: 13.12pm

♥ BLOG ARCHIVE ♥

  • Kembali senyum :)
  • (^__^)
  • ♥Mendambakan sebuah pertemuan yang diredhaiNYA♥
  • No love until "AKAD"
  • Zaujah solehah idaman zauj yang soleh (^_^)
  • Lepaskan air matamu~
  • "Say yes to nikah" "Say no to couple"
  • Tersentuh rasa hati
  • ~Adab-adab berbicara seorang muslimah~
  • (^_^)