CINTAABELAN
JARAK AKU DAN DIA
Sunday, March 4 • 3:19 PM • 2 comments
Dalam diam, perasaan itu hadir dalam diriku .

Cepat betul rasanya masa berlalu .. sudah 9 bulan aku bersama seorang insan . Alhamdulillah , hatiku hanya terpaut dengan dia jer . Dialah kawan , dialah abang , dialah boyfie n hopefully dialah ''husband'' . InsyaAllah .

Dulu ,  amat sukar untuk aku menerima cinta lagi selepas pergolakkan dengan ex boyfie . Sampai aku pernah cakap kat dia yang aku tak nak kahwen . Time tu , grrr benci lelaki sangat2 . Raso macam nak je permainkan lelaki . Tapi .. apa yang berlaku sebaliknya pulak . Dia mengajar aku erti bersabar . Dan dia juga telah mendekatkan diriku ini dengan Allah . Alhamdulillah . Bersyukur sangat sebab dapat kenal dengan dia .

Yarrr , memang tak pernah jumpa . Ramai orang tanya , macam mana tu ?? bercinta tapi tak pernah jumpa dan bercinta jarak jauh . Boleh percaya ke ?

So , jawab aku , kalau bercinta kena ke jumpa2 nie ? wajib ke ? berjumpa tu bila2 pun boleh je. sebenarnya , jarak tu bukan penentu segala2nya . Ingat tuu . Allah penentu segala2nya . Percayalah pada Allah . KetentuanNYA adalah yang terbaik . Aku berserah padaNYA . Biarlah ''jarak'' ini menjadi penjaga antara aku dan dia . Biarlah ingatanku tentang dia menjadi penguat hubungan aku dengan Allah . Aku yakin dengan rencana yang telah tertulis untukku . Aku yakin jika tertulis jodoh antara kami , sejauh mana aku dan dia berlari menjauh , kami akan dipertemukan juga di garisan takdir antara kami nanti . insyaAllah ..


Semoga pertemuan ini diredhai Allah .. InsyaAllah . Amin Ya Rabbal Alamin ..
''Sesungguhnya dengan JARAK ini , aku berjanji untuk mencintai Pencipta kami melebihi segala2nya . Semoga diakhirnya nanti Kau beri kesudahan yang baik untuk aku dan dia . Amin .


PASTFUTURE
♥ THE WRITER ♥
♥ Ku Nurul Syuhaidah
♥ Perlis
♥ 13 November 1992
♥ 22 tahun
♥ Student
♥ Real fairy tales are happening in her life.
♥ Belajar menjadi perahsia. Rahsia itu bersifat 'istimewa'.
♥ Dia tak nak jadi full time blogger. Dia nak jadi full time Muslim. Kerana tujuan hidup hanya untuk Dia. [51:56]
♥ Dia, gadis biasa yang punya impian yang luar biasa. Lalu, dia memilih untuk gagah daripada rebah. Kerana, dia ialah Ku Nurul Syuhaidah.
♥ TALKIE TALKING ♥



♥ A PART OF HER JOURNEY ♥

♥ Ya Allah... Sometimes, it's hard for me to understand what you really want to happen. But I trust You. I know You will give me what's best. [2:216]

♥ I believe Allah has a bigger plan for me than I had for myself. Have a faith. [3:54]

♥ SUARA HATI ♥

♥ Ada kalanya, kita sampai di satu titik di mana kita harus tawakkal, redha, diam dan tenang untuk tidak memikirkannya lagi. Mungkin disitu, hati kita akan sedia belajar untuk "ikhlas". [2:156]

♥ UPDATE STATUS ♥

>> Setia Hujung Nyawa - NORAZLAN ^_^
date : 9/2/2014
at: 12pm


>> Happy with him. Alan , iloveyou!
date : 11/3/2013
at:10 am


>> Hanya NORAZLAN dihati ^_^
date : 10/2/2013
at: 12pm


>> Terima kasih menerima diri ini :")
date: 1/1/2013
at: 13.12pm

♥ BLOG ARCHIVE ♥

  • '' TE AMO ''
  • ''sweets sangat'' MY MR F .
  • ''perkenalan di fesbuk ''
  • BILA TENGAH '' TAKUT''
  • ~NASIHATILAH SAYA~
  • mencintaimu kerana agama yang ada padamu
  • MUHASABAH CINTA ~
  • Menulis Blog Kerana ALLAH
  • pagi2 nie dengar lagu ini . best pulak . menginsaf...