CINTAABELAN
NIKAH GANTUNG ??
Monday, March 26 • 2:51 PM • 8 comments




Nikah gantung ? bak kata ustaz sesuai untuk pelajar2 espcially untuk siswa dan siswi . Haa , semua nikah gantung bukan nikah ke tali gantung yerr.. Hehe..
Dalam bahasa arabnya nikah khitbah . both of you mesti da faham kan topik ni . Tapi bagi yang tak tawu lg , nie serba sikit nak kongsi .
Maksudnya kontrak satu pernikahan yang tergantung selepas daripada berlaku akad nikah . Kita selalu faham orang menikah nie bila da sah dia mesti duduk sekali ,msti bersatu,duduk serumah . Namun , orang yang selepas akad nikah dia tak duduk sekali dan tidak bersatu contohnya istri selepas menikah dia duduk dengan bapanya , si suami lepas menikoh dia duduk mesir ke sbgai contohnya so ia di panggil sebagai nikah gantung . Nak lebih faham lepas nikah dia duduk lain2 tak duduk serumah dalam tempoh tertentu dan kerana sebab2 yg tertentu . 
Yang pertama faktor belajar.
kedua kerana suami tak mampu.
ketiga , dia belum bersedia memberi sebarang komitmen .
itulah , nikah khitbah yang tidak duduk sekali .
Mengikut Statistik di Malaysia , setiap 17 minit 1 bayi luar nikah di lahirkan.Takutnya..seram je..btw,Alternatifnya , nikah gantung lah . 

Renung2kan kata2 ustaz nie .
Bila jauh berutus surat ,
Bila dekat tangan berjabat ,
Bila dah dekat tangan peluk erat2,
Dah tak malu lagi pada ALLAH dan Malaikat,
Dah tak malu lagi pada agama dan juga adat ,
Akhirnya perut kempis tiba2 jadi bulat ,
Dah cukup masa dibuang pula di merata tempat ,
Kemudian bila dah lahir2 anak tu pulak tak cukup sifat ,
Kemudian si gadis itu tertunduk malu ,
Fikiran runsing hatinya pilu ,
Tido tak lena makan tak lalu.
haaa, sedihlah ..

Nak tau lebih lagi tak ?? kat Alkuliyyah (2012) - Nikah Gantung boleh dengar
lebih jelas lagi. 

Kepada lelaki anda perlu ada 3 Ras .
1st : beras
2nd: waras
3rd: keras .
kalau da ada tiga nie terus nikah je eyh . kalau tak da hancur rumah tangga . 

Ada pandangan ?? kongsi2 la eyh :)






PASTFUTURE
♥ THE WRITER ♥
♥ Ku Nurul Syuhaidah
♥ Perlis
♥ 13 November 1992
♥ 22 tahun
♥ Student
♥ Real fairy tales are happening in her life.
♥ Belajar menjadi perahsia. Rahsia itu bersifat 'istimewa'.
♥ Dia tak nak jadi full time blogger. Dia nak jadi full time Muslim. Kerana tujuan hidup hanya untuk Dia. [51:56]
♥ Dia, gadis biasa yang punya impian yang luar biasa. Lalu, dia memilih untuk gagah daripada rebah. Kerana, dia ialah Ku Nurul Syuhaidah.
♥ TALKIE TALKING ♥



♥ A PART OF HER JOURNEY ♥

♥ Ya Allah... Sometimes, it's hard for me to understand what you really want to happen. But I trust You. I know You will give me what's best. [2:216]

♥ I believe Allah has a bigger plan for me than I had for myself. Have a faith. [3:54]

♥ SUARA HATI ♥

♥ Ada kalanya, kita sampai di satu titik di mana kita harus tawakkal, redha, diam dan tenang untuk tidak memikirkannya lagi. Mungkin disitu, hati kita akan sedia belajar untuk "ikhlas". [2:156]

♥ UPDATE STATUS ♥

>> Setia Hujung Nyawa - NORAZLAN ^_^
date : 9/2/2014
at: 12pm


>> Happy with him. Alan , iloveyou!
date : 11/3/2013
at:10 am


>> Hanya NORAZLAN dihati ^_^
date : 10/2/2013
at: 12pm


>> Terima kasih menerima diri ini :")
date: 1/1/2013
at: 13.12pm

♥ BLOG ARCHIVE ♥

  • CINTA SUAMI :)
  • CONGRATE ANAS RIDZUAN :)
  • KEMBAR ? nanak !
  • Anas Ridzuan Unik !
  • " DIJUAL OLEH RAKAN BAIKNYA " YA ALLAH (TAKBIR)
  • AGAR-AGAR KELAPA VERSI ABEL
  • UDANG GORENG KELAPA PARUT
  • C.I.N.T.A ?? N.A.F.S.U ??
  • KING OF BADMINTON (DATUK LEE CHONG WEI )
  • Ahad yang bushan !