CINTAABELAN
UDANG GORENG KELAPA PARUT
Monday, March 19 • 4:00 AM • 0 comments
Hi readers ! korang sihat ? haa , ni ceq nak bagi taw satu resepi . Yarr.. udang goreng kelapa parut .

BAHAN-BAHAN
  • Udang (ikut korang la nak berapa kilo pun )
  • Tepung beras 
  • telur
  • lada putih/lada hitam
  • cili kering yang digoreng(dikisar halus)
  • kelapa parut
  • garam (secukup rasa)
  • minyak (secukupnya)
CARA MEMASAK MUDAH
  • Panaskan minyak 
  • masukkan udang ke dalam tepung beras
  • seterusnya ,gaulkan ke dalam telur yang sudah dipukul 
  • serta gaulkan juga ke dalam kelapa parut
  • dan goreng udang tersebut !
tu je la cara membuatnya .. taw da senang kan ? ce try buat tengok . Sedap sangat tambah-tambah bila di makan dengan nasi lemak . YUM3 . (^_^)


PASTFUTURE
♥ THE WRITER ♥
♥ Ku Nurul Syuhaidah
♥ Perlis
♥ 13 November 1992
♥ 22 tahun
♥ Student
♥ Real fairy tales are happening in her life.
♥ Belajar menjadi perahsia. Rahsia itu bersifat 'istimewa'.
♥ Dia tak nak jadi full time blogger. Dia nak jadi full time Muslim. Kerana tujuan hidup hanya untuk Dia. [51:56]
♥ Dia, gadis biasa yang punya impian yang luar biasa. Lalu, dia memilih untuk gagah daripada rebah. Kerana, dia ialah Ku Nurul Syuhaidah.
♥ TALKIE TALKING ♥



♥ A PART OF HER JOURNEY ♥

♥ Ya Allah... Sometimes, it's hard for me to understand what you really want to happen. But I trust You. I know You will give me what's best. [2:216]

♥ I believe Allah has a bigger plan for me than I had for myself. Have a faith. [3:54]

♥ SUARA HATI ♥

♥ Ada kalanya, kita sampai di satu titik di mana kita harus tawakkal, redha, diam dan tenang untuk tidak memikirkannya lagi. Mungkin disitu, hati kita akan sedia belajar untuk "ikhlas". [2:156]

♥ UPDATE STATUS ♥

>> Setia Hujung Nyawa - NORAZLAN ^_^
date : 9/2/2014
at: 12pm


>> Happy with him. Alan , iloveyou!
date : 11/3/2013
at:10 am


>> Hanya NORAZLAN dihati ^_^
date : 10/2/2013
at: 12pm


>> Terima kasih menerima diri ini :")
date: 1/1/2013
at: 13.12pm

♥ BLOG ARCHIVE ♥

  • C.I.N.T.A ?? N.A.F.S.U ??
  • KING OF BADMINTON (DATUK LEE CHONG WEI )
  • Ahad yang bushan !
  • esokkk ?? 7 mac 2012 .
  • JARAK AKU DAN DIA
  • '' TE AMO ''
  • ''sweets sangat'' MY MR F .
  • ''perkenalan di fesbuk ''
  • BILA TENGAH '' TAKUT''
  • ~NASIHATILAH SAYA~