CINTAABELAN
siapa anak sulung ?? sedeyyy tak ? Allah ada .. dun worry :)
Wednesday, March 28 • 2:04 PM • 6 comments
 

uhmm... anak sulung ? sape anak sulung ? cepat-2 angkat kaki . hehe.. gurau je uke .. yeahh ! abel la salah sorang.. grrr ! geram + cemburu . Hehe.. tu dulu karang tak .. karang manje je dengan mummy n abah :) 

okeh2, faham2 la an bila jadi anak sulung nie ,banyak dugaan , cabaran dan perlu menjadi contoh yg terbaik untuk adik-2. Tapi kan kekadang rasa tidak adil je .. mana taknye , mummy selalu sangat manjakan anak last dye . Haduss !!! jeless ! tmbah pulak kan adik B nie apa yang dia nak semua dapat walaupun berpuluh ribu . humm samalah jugak dengan adik c .

dulu , abel g skola hari2 abah anta . sampai la form 5. Ada lesen motor da tapi tak boleh bawak moto. karang adik b apa yang dia nak semua dapat . Elaun bulanan , perghh ! punyela banyak kalau nak dibandingkan dengan abel . 

alaaaa, darah muda kan mesti semua nak . huhh , menyesal sebab tak reti nak bersyukur dengan apa yang ada . Sekarang , semuanya da berubah , mungkin abel da mula hidup berdikari dan tahu cari duit sendiri . Penat bekerja , tak payah nak kasi taw ler.. memang penat . tu baru koje part time kalau esok2. Hua3 , menangis aku!! hehehe . 

Buat anak2 sulung seperti mana macam abel ..
Bnyakkan bersabar . Mengadulah pada Allah .. Moge hati tu tenang . Fikiran tak runsing . cyela.. solat jangan tinggal .Betapa sedih hati kita dengan kedua ibu bapa dan betapa kecewanya kita , jangan risau Allah selalu dengan kita . Bukan salah Ibu bapa kita tapi kita nie je nak lebih kasih sayang . Actually , dorang da kasi cukup kasih sayang dan sama adil kita nie je an .. :)
 
Wahai anak2 sulung , 
Cuba lihat ke belakang , mungkin ada silap kita yang menyakiti hati ibu bapa kita tanpa kita sedari ?
mungkin kata2 kita selalu pedas ? ataupun kata2 kita terlalu banyak bunga2 api dalam kata2 kita kepada mereka ?Mungkin kita suka mengungkit kebaikkan yg kita beri kepada mereka?
Jangan bersangka buruk pada mereka . Cubalah muhasabah diri . Mana ada ibu ayah yang tak sayangkan anaknya . Kucing pun sayang anak kn3 . betul tak ?

Actlly , kita bertuah kerana lahir2 da ada ibu bapa , bila besar panjang ibu bapa selalu menemani kita taktala susah mahupun senang . Kalau adik2 merasai kemewahan pada hari ini , itu rezeki mereka . InsyaAllah , ada rezeki kita nanti . Allah Maha Adil . 

sayang la keluarga korang . balas jasa kedua ibu bapa . 
nak jadi anak yang baik kan ?? mari kita bersama-2 mendoakan kesejahteraan mereka di dunia mahupun akhirat . INSYAALLAH .. :)

KELUARGA BAHAGIA
http://www.youtube.com/watch?v=CR_WeVUciN0
 Sesungguhnya , aku bahagia dengan keluargaku . Alhamdulillah (^_^) mummy n abah , i luv you . hari2 ucapan nie tak pernah lekang di bibir .





PASTFUTURE
♥ THE WRITER ♥
♥ Ku Nurul Syuhaidah
♥ Perlis
♥ 13 November 1992
♥ 22 tahun
♥ Student
♥ Real fairy tales are happening in her life.
♥ Belajar menjadi perahsia. Rahsia itu bersifat 'istimewa'.
♥ Dia tak nak jadi full time blogger. Dia nak jadi full time Muslim. Kerana tujuan hidup hanya untuk Dia. [51:56]
♥ Dia, gadis biasa yang punya impian yang luar biasa. Lalu, dia memilih untuk gagah daripada rebah. Kerana, dia ialah Ku Nurul Syuhaidah.
♥ TALKIE TALKING ♥



♥ A PART OF HER JOURNEY ♥

♥ Ya Allah... Sometimes, it's hard for me to understand what you really want to happen. But I trust You. I know You will give me what's best. [2:216]

♥ I believe Allah has a bigger plan for me than I had for myself. Have a faith. [3:54]

♥ SUARA HATI ♥

♥ Ada kalanya, kita sampai di satu titik di mana kita harus tawakkal, redha, diam dan tenang untuk tidak memikirkannya lagi. Mungkin disitu, hati kita akan sedia belajar untuk "ikhlas". [2:156]

♥ UPDATE STATUS ♥

>> Setia Hujung Nyawa - NORAZLAN ^_^
date : 9/2/2014
at: 12pm


>> Happy with him. Alan , iloveyou!
date : 11/3/2013
at:10 am


>> Hanya NORAZLAN dihati ^_^
date : 10/2/2013
at: 12pm


>> Terima kasih menerima diri ini :")
date: 1/1/2013
at: 13.12pm

♥ BLOG ARCHIVE ♥

  • KEBAB BUAH. YUMMY !
  • NIKAH GANTUNG ??
  • CINTA SUAMI :)
  • CONGRATE ANAS RIDZUAN :)
  • KEMBAR ? nanak !
  • Anas Ridzuan Unik !
  • " DIJUAL OLEH RAKAN BAIKNYA " YA ALLAH (TAKBIR)
  • AGAR-AGAR KELAPA VERSI ABEL
  • UDANG GORENG KELAPA PARUT
  • C.I.N.T.A ?? N.A.F.S.U ??